Portal de Tràmits i Reclamacions
Portal de Tràmits i Reclamacions
Emissió d'acreditacions/autoritzacions per a les persones/vehicles que desenvolupen la seva activitat al recinte aeroportuari.
Àmbit del servici
Acreditació personal aeroportuària: s'estableix per a les persones que desenvolupen la seva activitat laboral al recinte aeroportuari.
La unitat responsable del procediment és la Direcció d'Operacions, Seguretat i Serveis; l'emissió la duu a terme l'Oficina de Seguretat Aeroportuària de cada aeroport, a excepció dels aeroports de Madrid Barajas i Barcelona, on es duu a terme a les oficines SAETA i BAC, respectivament. Cada aeroport gestiona les seves acreditacions i aquestes només són vàlides per a l'aeroport on s'han expedit.
L'interessat o el responsable de l'empresa que va sol·licitar l'acreditació està obligat a comunicar immediatament la seva pèrdua a l'Oficina de Seguretat de l'aeroport (en el cas dels aeroports de Madrid Barajas i Barcelona, a les oficines SAETA i BAC, respectivament).
El cost de la confecció de l'acreditació ha de ser abonat per l'empresa a la qual pertany l'usuari.
Les acreditacions permeten l'accés i la permanència exclusivament a les zones autoritzades. Les zones esmentades queden fixades pel codi de color i, si escau, per la lletra que porta impresa, i queda prohibit l'accés i/o l'estada en zones diferents de les autoritzades.
L'emissió d'una acreditació obliga l'usuari a fer-ne un ús correcte, l'obliga a acceptar i a complir les seves normes d'utilització, i també totes les disposicions establertes al formulari de sol·licitud.
Sol·licitants del servei
La sol·licitud l'ha de fer un representant reconegut de l'empresa/entitat que tingui el contracte amb l'aeroport, assumint com a responsable la veracitat de les dades aportades. Per a això lliurarà el formulari de sol·licitud corresponent degudament emplenat i signat, facilitant les dades i els documents sol·licitats al formulari.
El representant acreditat de l'empresa/entitat, en sol·licitar les acreditacions, es compromet expressament a acceptar, a complir i a fer complir als seus usuaris les normes d'utilització de les acreditacions, i també totes les disposicions establertes al formulari i assumeix les responsabilitats en què pogués incórrer pel seu incompliment.
Àmbit del servei
Autorització de vehicle: s'estableix per a als vehicles que hagin d'accedir a la zona aeronàutica, a fi que puguin desenvolupar adequadament l'activitat per a la qual estan autoritzats.
La unitat responsable del procediment és la Direcció d'Operacions, Seguretat i Serveis; l'emissió la duu a terme l'Oficina de Seguretat Aeroportuària de cada aeroport, a excepció dels aeroports de Madrid Barajas i Barcelona, on es duu a terme a les oficines SAETA i BAC, respectivament. Cada aeroport gestiona les seves autoritzacions i aquestes només són vàlides per a l'aeroport on s'han expedit.
L'interessat o el responsable de l'empresa que va sol·licitar l'autorització està obligat a comunicar immediatament la seva pèrdua a l'Oficina de Seguretat de l'aeroport (en el cas dels aeroports de Madrid Barajas i Barcelona, a les oficines SAETA i BAC, respectivament).
El cost de la confecció de l'autorització ha de ser abonat per l'empresa a la qual pertany l'usuari.
Les autoritzacions de vehicles permeten l'accés i la permanència exclusivament a les zones autoritzades. Les zones esmentades queden fixades pel codi de color i, si escau, per la lletra que porta impresa, i queda prohibit l'accés i/o l'estada en zones diferents de les autoritzades.
L'emissió d'una autorització obliga l'usuari a fer-ne un ús correcte, l'obliga a acceptar i a complir les seves normes d'utilització i també totes les disposicions establertes al formulari de sol·licitud.
Sol·licitants del servei
La sol·licitud l'ha de fer un representant reconegut de l'empresa/entitat que tingui el contracte amb l'aeroport, assumint com a responsable la veracitat de les dades aportades. Per a això lliurarà el formulari de sol·licitud corresponent degudament emplenat i signat, facilitant les dades i els documents sol·licitats al formulari.
El representant acreditat de l'empresa/entitat, en sol·licitar les autoritzacions, es compromet expressament a acceptar, a complir i a fer complir als seus usuaris les normes d'utilització de les autoritzacions, i també totes les disposicions establertes al formulari i assumeix les responsabilitats en què pogués incórrer pel seu incompliment.
Àmbit del servei
La targeta de pilot d'aviació general no constituïx una acreditació aeroportuària que permeta el lliure moviment en Zones de Control de Seguretat (ZCS). Es tracta d'una targeta que autoritza el pilot a accedir sense acompanyament (handling) exclusivament a:
Per tant, no és necessari fer la formació AVSAF ni el curs de familiarització, ja que esta targeta no habilita l'accés lliure a Zones Restringides de Seguretat (ZRS).
Esta targeta pot ser emesa a qualsevol pilot amb nacionalitat d'un Estat Membre de la Unió Europea que acredite operar habitualment des d'un aeroport nacional obert al trànsit comercial.
La Direcció d'Operacions, Seguretat i Servicis és la unitat responsable del procediment. L'emissió es fa a través de l'Oficina de Seguretat Aeroportuària de cada aeroport, excepte en els aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat, on es gestiona a través de les oficines SAETA i BAC, respectivament.
Encara que la targeta és vàlida per a tots els aeroports, en la seua part inferior s'indicarà l'aeroport emissor.
Obligacions del titular
Sol·licitants del servei
La sol·licitud la pot presentar un representant autoritzat de l'empresa d'aviació general o pel mateix pilot. En els dos casos, el sol·licitant serà responsable de la veracitat de les dades aportades.
Per a això, ha de lliurar el formulari de sol·licitud degudament emplenat i signat, juntament amb la documentació requerida.
En sol·licitar la targeta, el pilot es compromet expressament a:
IMPRESOS
DOCUMENTACIÓ ASSOCIADA
DOCUMENTACIÓ ASSOCIADA (Autoritzacions per a vehicles)
Us atenem les 24 hores del dia, tots els dies de l'any