Emissió de targetes de seguretat

Emissió d'acreditacions/autoritzacions per a les persones/vehicles que desenvolupen la seva activitat al recinte aeroportuari.

Acreditacions personals aeroportuàries

Àmbit del servei

Acreditació personal aeroportuària: s'estableix per a les persones que desenvolupen la seva activitat laboral al recinte aeroportuari.

La unitat responsable del procediment és la Direcció d'Operacions, Seguretat i Serveis; l'emissió la duu a terme l'Oficina de Seguretat Aeroportuària de cada aeroport, a excepció dels aeroports de Madrid Barajas i Barcelona, on es duu a terme a les oficines SAETA i BAC, respectivament. Cada aeroport gestiona les seves acreditacions i aquestes només són vàlides per a l'aeroport on s'han expedit.

L'interessat o el responsable de l'empresa que va sol·licitar l'acreditació està obligat a comunicar immediatament la seva pèrdua a l'Oficina de Seguretat de l'aeroport (en el cas dels aeroports de Madrid Barajas i Barcelona, a les oficines SAETA i BAC, respectivament).

El cost de la confecció de l'acreditació ha de ser abonat per l'empresa a la qual pertany l'usuari.

Les acreditacions permeten l'accés i la permanència exclusivament a les zones autoritzades. Les zones esmentades queden fixades pel codi de color i, si escau, per la lletra que porta impresa, i queda prohibit l'accés i/o l'estada en zones diferents de les autoritzades.

L'emissió d'una acreditació obliga l'usuari a fer-ne un ús correcte, l'obliga a acceptar i a complir les seves normes d'utilització, i també totes les disposicions establertes al formulari de sol·licitud.

Sol·licitants del servei

La sol·licitud l'ha de fer un representant reconegut de l'empresa/entitat que tingui el contracte amb l'aeroport, assumint com a responsable la veracitat de les dades aportades. Per a això lliurarà el formulari de sol·licitud corresponent degudament emplenat i signat, facilitant les dades i els documents sol·licitats al formulari.

El representant acreditat de l'empresa/entitat, en sol·licitar les acreditacions, es compromet expressament a acceptar, a complir i a fer complir als seus usuaris les normes d'utilització de les acreditacions, i també totes les disposicions establertes al formulari i assumeix les responsabilitats en què pogués incórrer pel seu incompliment.

Autoritzacions d'accés de vehicles

Àmbit del servei

Autorització de vehicle: s'estableix per a als vehicles que hagin d'accedir a la zona aeronàutica, a fi que puguin desenvolupar adequadament l'activitat per a la qual estan autoritzats.

La unitat responsable del procediment és la Direcció d'Operacions, Seguretat i Serveis; l'emissió la duu a terme l'Oficina de Seguretat Aeroportuària de cada aeroport, a excepció dels aeroports de Madrid Barajas i Barcelona, on es duu a terme a les oficines SAETA i BAC, respectivament. Cada aeroport gestiona les seves autoritzacions i aquestes només són vàlides per a l'aeroport on s'han expedit.

L'interessat o el responsable de l'empresa que va sol·licitar l'autorització està obligat a comunicar immediatament la seva pèrdua a l'Oficina de Seguretat de l'aeroport (en el cas dels aeroports de Madrid Barajas i Barcelona, a les oficines SAETA i BAC, respectivament).

El cost de la confecció de l'autorització ha de ser abonat per l'empresa a la qual pertany l'usuari.

Les autoritzacions de vehicles permeten l'accés i la permanència exclusivament a les zones autoritzades. Les zones esmentades queden fixades pel codi de color i, si escau, per la lletra que porta impresa, i queda prohibit l'accés i/o l'estada en zones diferents de les autoritzades.

L'emissió d'una autorització obliga l'usuari a fer-ne un ús correcte, l'obliga a acceptar i a complir les seves normes d'utilització i també totes les disposicions establertes al formulari de sol·licitud.

Sol·licitants del servei

La sol·licitud l'ha de fer un representant reconegut de l'empresa/entitat que tingui el contracte amb l'aeroport, assumint com a responsable la veracitat de les dades aportades. Per a això lliurarà el formulari de sol·licitud corresponent degudament emplenat i signat, facilitant les dades i els documents sol·licitats al formulari.

El representant acreditat de l'empresa/entitat, en sol·licitar les autoritzacions, es compromet expressament a acceptar, a complir i a fer complir als seus usuaris les normes d'utilització de les autoritzacions, i també totes les disposicions establertes al formulari i assumeix les responsabilitats en què pogués incórrer pel seu incompliment.

Targetes per als pilots d’aviació general

Àmbit del servei

La targeta de pilot d’aviació general no constitueix una acreditació aeroportuària que permeti el lliure moviment en zones de control de seguretat (ZCS). Es tracta d’una targeta que autoritza el pilot a accedir sense acompanyament (handling) exclusivament a:

  • Les àrees immediatament properes a l’aeronau amb la qual acabi d’arribar o amb la qual hagi de sortir.
  • El recorregut entre el punt d’accés i l’aeronau corresponent.

Per tant, no és necessari fer la formació AVSAF ni el curs de familiarització, atès que aquesta targeta no habilita l’accés lliure a zones restringides de seguretat (ZRS).

Aquesta targeta es pot emetre a qualsevol pilot amb nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea que acrediti que opera habitualment des d’un aeroport nacional obert al trànsit comercial.

La Direcció d’Operacions, Seguretat i Serveis és la unitat responsable del procediment. L’emissió es duu a terme a través de l'oficina de seguretat aeroportuària de cada aeroport, excepte en els aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat, on es gestiona a través de les oficines SAETA i BAC, respectivament.

Malgrat que la targeta és vàlida per a tots els aeroports, a la part inferior s’indica l’aeroport emissor.

Obligacions del titular

  • En cas de pèrdua, el titular o el responsable de l’empresa han de comunicar-ho immediatament a l’oficina de seguretat de l’aeroport corresponent (SAETA o BAC en el cas de Madrid o Barcelona, respectivament).
  • El cost de l’emissió de la targeta l’assumeix l’empresa a la qual pertany l’usuari.
  • El titular es compromet a fer un ús adequat de la targeta i a acceptar i complir les normes d’ús i totes les disposicions recollides en el formulari de sol·licitud.

Sol·licitants del servei

La sol·licitud la pot presentar un representant autoritzat de l’empresa d’aviació general o el pilot mateix. En ambdós casos, el sol·licitant és responsable de la veracitat de les dades que aporti.

Amb aquest fi, ha de lliurar el formulari de sol·licitud degudament emplenat i signat, juntament amb la documentació requerida.

En sol·licitar la targeta, el pilot es compromet expressament a:

  • Acceptar i complir les normes d’ús de la targeta.
  • Fer-les complir a altres usuaris autoritzats.
  • Assumir les responsabilitats derivades d’un ús indegut o de l’incompliment de les condicions establertes.

Procediments

Contacte

Unitat responsable

Adreça de l'aeroport

Contacte

Serveis de telefonia ( +34) 91 321 1000

Us atenem les 24 hores del dia, tots els dies de l'any

Tens una discapacitat auditiva? De 7:00 a 23:00 en horari peninsular. Us atenem les 24 hores del dia, tots els dies de l'any
Accedeix-hi
Logo Aena